DB Fitness - Te is képes vagy rá!

Fitness és életmód blog

Tanulj a hibáimból! - 1. rész

2015. július 30. 17:34 - DB Fitness_Te is képes vagy rá

Sziasztok!

Mivel itt a tavasz, és már tényleg vészesen közeledik a nyár, egyre többen írtok nekünk valamilyen kérdéssel. Van aki étrendet, van aki edzéstervet, van aki egyszerűen csak válaszokat szeretne, én pedig igyekszem mindenkinek segíteni (nem egy étrendet is összeállítottam már az üzenetben segítséget kérő olvasóimnak).

Ebben a cikksorozatban azt a pár legnagyobb hibát olvashatjátok, amit én is elkövettem kezdőként - és ezzel nem vagyok sajnos egyedül - továbbá azt is leírom, mit csinálnék máshogy ha újrakezdhetném. Na akkor vágjunk is bele!

bodynewfitness.png

Az első és leginkább megbánt hibám az, hogy tudatlanul vágtam bele az egészbe...

 

Bizony, így visszagondolva ez hatalmas hülyeség volt részemről. Már közel 5 éve edzek konditeremben (előtte sosem voltam valami nagy sportember, inkább a szemét kaja zabálás, a tvzés és a játékok kötöttek le), de be kell látnom, hogy az első 4 évben szinte semmit nem fejlődtem! Jól olvastad... 4 évet pazaroltam el, csak azért, mert nem olvastam megfelelően utána az alapoknak és senkitől nem kértem segítséget. Ez az oka annak is, hogy elkezdtem ezt a blogot. Remélhetőleg ti tanultok majd az én hibáimból, és a kérdésekkel is van kihez fordulnotok.

Természetesen, amikor elkezdtem edzeni rengeteget fogytam, próbáltam normálisabb kajákat is enni, és ész nélkül kardióztam (kb napi 1 órát, majd minden nap). Látszott rajtam a változás az első pár hónapban, de ez csak annak köszönhető, hogy végre felálltam a kanapéról és megmozdultam. Nem végeztem a gyakorlatokat szabályosan, nem tudtam miből mennyit kell enni, próbáltam kerülni a szénhidrátot (mert ugyebár az még a Sötét Nagyúrnál is gonoszabb...), ráadásul órákon át a teremben voltam. Eredmény? Lement pár kg felesleg, de a hülyeségeimnek köszönhetően izom sem maradt sok rajtam (nem mintha lett volna miből). Dagadtból sovány lettem.

Akkor jött az ötlet, nem ártana izmot is felszednem, tömegeljünk. Mondanom sem kell, nem úgy sült el ahogy terveztem. Az izomtömeg növelésnek legfontosabb eleme a normálisan összeállított és számolt, mért étrend! Ez egyértelműen nem volt meg, magamtól nem tudtam ilyet csinálni, segítséget pedig még mindig nem kértem. Miután lefogytam kb 80 kg-ra 17 évesen, elkezdtem "tömegelni", és még mindig hülyén 100 kg fölé kerültem. Ekkor már jó 4 éve edzettem, még is ott voltam ahol elkezdtem. Nagyon sok zsír volt rajtam, igaz feljött pár kg izom is.

fail-logo.jpg

Aztán 2014 végén elhatároztam, hogy ez így nem mehet tovább. Egyszerűen nem tetszett amit a tükörben láttam. Leültem az internet elé, elkezdtem olvasni és videókat nézni. Tanultam. Megjegyeztem, leírtam és megtanultam amit csak lehetett és hasznosnak találtam. Megnéztem a gyakorlatok helyes kivitelezését, lementem a terembe és begyakoroltam. A nehezebbeket letöltöttem a telefonomra és edzés közben bele-bele néztem, mindent jól csinálok-e.

Aztán jött a táplálkozás. Utána néztem a különböző diétáknak és módszereknek, kinek mi vált be. Megértettem az alapokat és összeállítottam a saját étrendemet. Helyre tettem az arányokat, beszereztem a jó alapanyagokat, elszántam magam, és megcsináltam. Nem volt egyszerű, nem mindig volt könnyű, de változni akartam. 

Egy szóval sem mondom, hogy úgy nézek ki ahogy szeretnék. Nagyon messze vagyok még a céltól, de legalább már jó úton haladok, és úgy fekszem le esténként, hogy tudom, ma is mindent megtettem. Azt kell hogy mondjam, az elmúlt 4 hónap sokkal többet ért, mint az első 4 év. Ha úgy kezdtem volna bele, hogy annak csak a felét tudom, mint amit most, már bőven elégedett lennék a kinézetemmel.

Ne felejtsétek, egy fitt életmódot és testet megtartani sokkal, sokkal, de sokkal könnyebb, mint elérni azt! Ez egyszerű biológia. Az emberi test nem úgy lett tervezve, hogy azt a sok túlsúlyt cipelje zsír formájában. A rád rakódott zsír olyan a szervezet számára mint Supermannek a kriptonit... egyszerűen legyengít, megterhel. Könnyen elfáradsz, hamar megbetegszel, estére már nincs energiád. Inkább alszol a szabadidődben szórakozás helyett. Ez nem élet. Legalábbis sokunk nem így képzeli el a boldog életet.

Ha te is közénk tartozol, és változni szeretnél, kezdd el! Most! Hidd el, ez a legnehezebb része. Akár 5 kg felesleg van rajtad, akár 50, nem számít. Ha kitűzöl egy célt és elszánod magad, semmi nem állíthat meg! Egy dologra azonban figyelj oda. Ne legyél olyan hülye, mint én voltam! Kérj tanácsot valakitől. Akár tőlem itt a blogon, akár baráttól, ismerőstől, személyi edzőtől a teremben.

Az idő a legdrágább dolog a világon, ne pazarold azzal, hogy nem vagy biztos valamiben és butaságot csinálsz!

Mivel kezd elég hosszúra nyúlni ez a cikk és senkit nem akarok untatni, most befejezném az első részt, és jövőhéten posztolom majd a folytatást. Ha kíváncsi vagy arra is, kövess Facebookon! :)

És ne feledd... Te is képes vagy rá!

Ui.: Ide nem fogom feltölteni a képeimet, mivel ez a cikk nem rólam szól, ezt nektek írom. Aki mégis kíváncsi az előtte-utána képekre, kattintson ide és Instagramon megnézheti azokat. Folyamatosan frissítem majd a képeket, úgyhogy ha kíváncsi vagy a jövőbeni átalakulásra nyomj rá a követésre! :)

Instagram

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dbfitness.blog.hu/api/trackback/id/tr97390456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása